Tröööööööööött!

Har jobbat efter skolan idag och det var lite segt, men ändå inte :) Handlade också.
Har fått ordning på mitt schema nu med, men ska se om jag kan få ett nytt, som stämmer nu då. Men vi får se på måndag helt enkelt :)

Nu har jag precis packat ner det jag kan och ska nu fortsätta kvällen i sängen med en påse chips och OTH. Även om jag ska upp halv 7 imon och duscha, men det e ju bara det och så äta frukost så även om jag e trött så hinner jag ju.
Får se om vi ska övningsköra dit, men jag vill inte direkt på morgonen för då e man ju lagon pigg, oavsett när man gick och la sig.

På sista lektionen idag så kollade vi på en film som handlade om tradegin i Norge eller vad jag ska kalla det. Det var klipp från övervakningskameror och sånt så man kunde se/höra kraften från bomben i Oslo. Sen var det från Utöya. Dom som var där på lägret hade filmat lite och det var rätt hemsk att se. Allt blir ju mer verkligt och sen fick man se när en kille hade blivit räddad och kom i land, han lipade och skrek: "Ismail är död" typ två tre gånger. Riktigt jobbigt.
Sen intervjuade dom några som överlevt den dagen, dom berättade det på ett speciellt sätt. En som pratade, hennes syster dog. Och han som skrek det om Ismail, han fick berätta om dagen som allt hände. Sen berättade han att han och hans kompis Ismail hade försökt spela döda men att Anders (?) typ inte trodde på det så han sköt Ismail rätt i huvudet, och det såg han den andra killen då. Asså tänkt att leva med den bilden...

En annan kille hade pratat med Anders (?) utan att veta att det var gärningsmannen eftersom han var utklädd till polis. Han var tydligen lugn och såg lugn ut, men sen så började han ta upp sitt gevär och då fattade killen och bara sprang.

Usch, bara jobbigt att tänka på...

Nej!! Nu blir det TV!

xoxo linda