Dag 25 – En första

Som vanligt vet man inte riktigt vad man ska skriva, men kan kanske skriva lite om en första del av mitt liv, och den delen kan va mitt första år på John Bauer. Alltså att jag skriver lite om mitt första år på gymnasiet.

Första veckan va hemsk! Kände ju ingen där och tänkte, vem skulle vilja va med mig? Det fanns två från samma skola i min klass men vi var inte vänner så det spelade ingen roll för mig, dom var som främlingar. Att jag hade min dåvarande pojkvän (Joel) nära mig och hos mig på rasterna kändes som en tröst, men bara ibland.

Elin började ju prata med mig sista dagen på första veckan och det är nog tack vare henne som jag är kvar på skolan. Genom henne fick jag fler nya vänner, och sen även genom My och Janeth.
Sen började jag även prata med några i Joels klass och där träffade jag en jätte häftigt kille, Samuel. As cool! Haha nej :P Men man måste tycka om honom, han är speciell.

Efter ett tag så blev allt bättre och jag var inte ensam i matsalen, på lektionerna eller på rasterna. Det var som att allt blev bättre. Jag läste ut en kurs på ett halvår och det var MA-A. Kändes jätte skönt och väldigt bra! Eftersom jag anser att vi inte har så speciellt mkt att göra så gillade jag matten, det gjorde att jag var tvungen att jobba hemma och jag slapp sitta vid min dator hela tiden.

Just nu känns allt jätte bra om jag tänker tillbaka. Men jag tycker att vissa saker kunde varit annorlunda. Jag önskar att vi hade haft mer att göra, inte läxor riktigt men att jobba hemma liksom. Kanske att man skriver en uppsats och har en deadline. Sen har jag blivit lite less på att sitta vid datorn hela tiden och vill gärna jobba lite med böcker istället. Många i klassen hatar när vi ska skriva för hand, men jag tycker det känns befriande på något sätt. Plus att man får så sjukt ont i huvudet och blir helt slut i hjärnan om man sitter vid datorn minst 5 timmar om dagen.

Jag tycker också att lärarna kunde varit bättre, lärt oss lite mer och att dom kan sin sak, vilket dom inte alltid gör, och att dom är överens som saker och inte behöver fråga varandra UNDER lektionstid, dom ska vara förberedda.

Känner att detta inlägg slutade helt ifrån ämnet, men handlar ju ändå om mitt första år liksom. Men nu trivs jag i alla fall rätt bra och jag hoppas att andra året blir 1000000000 ggr bättre. Jag har fått fina vänner och jag har en underbar pojkvän, kan nästan inte bli bättre.

Nu ska jag bara satsa på att få så bra betyg som möjligt och verkligen anstränga mig, vill verkligen lyckas!

xoxo linda