Slangen

Kollade ju på "Slangen" med My och Hannes förra veckan tror jag det var och tog kort på Ijo för det var tänkt att Annelie skulle se men glömde fixa dom så hon kunde det :P


Hannes fick vara med också.

Slangen är en tradition som Grönkulla har haft i runt 30 år tror jag det var och då ska alla nior klä ut sig och sen ska alla hålla i en brandslang och gå runt i Alvesta, eller ner på byn i alla fall och sen tillbaka till skolan. Asså man startar i skolan och sen går man då.
Samtidigt ska man sjunga "Vem vill gå i 7an nu, ingen, ingen" och så samma med 8an typ och sen avslutar man med "Vem vill gå i9an nu, alla, alla" och så sjunger man på så. Rätt kul men ingen sjöng ju denna gången!
Ska se om jag hittar bilder från när jag gick slangen förra året. Jag var utklädd till emo ;)

xoxo linda