Träning och diet

Jag sover när detta publiceras, men tänkte ändå skriva om det nu (22-tiden) för det har blivit så stort, och så finns det något att läsa nu när ni är vakna :)

Det är så sjukt mycket prat om träning och dieter, man ska gå ner i vikt och gärna se ut som ett levande lik. Det finns snart inte en enda blogg som inte skriver om träning, och jag är så sjukt trött på det.
Varför ska man skriva upp precis all träning man gör, eller allt man äter? Okej, maten kan vara kul för det ser ju oftast gott ut så kanske blir lite inspiration.

Men ändå. Folk som redan är jätte smala håller på och bantar, jag mår illa när jag ser/läser folk som inte äter mer än kanske en frukt eller något sånt. Vafan, man dör ju inte av att äta, då tycker jag att man kan äta lite som man vill och sen bara träna för man kommer fortfarande gå ner i vikt.

Jag förstår inte heller hur man kan hänga upp hela livet på att räkna kalorier. Jag äter precis vad jag vill och jag älskar det! Hade jag räknat allt hade jag fan inte pallat med allt. Mat ska man njuta av!


Själv är jag väldigt lat, men jag skulle vilja börja träna lite, men absolut inte för att gå ner i vikt. Endast för att få en fastare kropp och så vet jag att jag kommer må bra av det, men jag kommer inte skriva varje gång jag tränar. Och jag förstår inte poängen med att träna för att vara snygg på stranden, visst får man kanske bättre självförtroende, men jag tror folk nojjar för mycket om sina egna kroppar att dom inte har tid att kolla på alla andras.

När jag satt och kollade på Morgan och Ola-Conny innan så åt jag chocklad, hur många vågar det mitt i veckan nu egentligen? Tycker det är jätte löjligt, man dör inte utav det! Jag kan förstå dom som faktiskt behöver gå ner i vikt, men dom som inte behöver, det är ju det som är det hemska. Att träna för att må bra är en sak, men att träna för att gå ner i vikt är en helt annan femma.

Jag hoppas inte att någon tar detta personligt, för detta är rent allmänt för det är faktiskt så det ser ut nu förtiden. Och så pratar man om att man ska krossa alla idealen, alla gör ju motsatsen nu. Jag kommer fortsätta äta det jag vill, och kanske gå en runda då och då, jag vill inte hänga upp mitt liv på att räkna kalorier eller tänka på exakt allt som jag stoppar i mig och vad det innehåller. Det är synd att det är så...
Allt detta prat om att skönhet kommer inifrån, bullshit va?

xoxo linda