Melodifestivalen

Har ju varit mycket prat om melodifestivalen i lördags. Jag missade hälfen ungefär för jag satt i köket hos mormor med henne, mamma och moster. Men har spelat in det och har nu lyssnat på alla låtar. Och som många vet så har jag minst en åsikt och allt, och ofta saker som egentligen inte angår mig. Men tänkte bara säga vad jag tyckte om låtarna!

Som många andra tycker jag att Loren och Dead by april va bäst! Dock tyckte jag inte att Loren var bra live, hon hördes så dåligt så jag hoppas på att studio versionen blir bra, och är ganska säker på att den kommer bli det också!
Dead by april's låt var bra rakt igenom, förutom när han morrade (kallar det så). Plus att sångaren faktiskt är snygg ibland, då blir det ju lite roligare att kolla :)


Verkar ju nästan vara en studioversion?



Torsten Flinck vet jag inte vad han gjorde där, egentligen. Men måste ändå erkänna att den faktiskt var helt okej! The Moniker har jag inte ens brytt mig om att lyssna på. Tycker det var lite konstigt att Marie inte gick vidare.

Det var nog allt jag hade att säga om melodifestivalen nu. Men måste säga att rubrikerna efter sändningen är så sjukt löjliga att man kan spy på dom. Han tog inte tag om hennes bak, han klappade lite lätt. Stor skillnad och inte sexistiskt!

xoxo linda