Wow

När man ser på filmer och sånt och en tjej klär sig snyggt eller har gjort något fint med sig så står killen oftast och bara kollar samtidigt som han säger "wow".
Det är något jag skulle vilja uppleva, löjligt jag vet :P Men då börjar man fundera på hur jävla snygg man måste bli, för just nu verkar det vara en lång väg dit. Vad är det som krävs för att man ska få just den effekten på en kille? Man ska aldrig göra sig till för en annan, men ibland kan man behöva den där bekräftelsen.

Något jag måste lära mig är att ta emot komplimanger, jag tror jag får dom oftare än vad jag vill minnas. Men bara att jag inte lägger det på minnet för jag aldrig tror på dom. Jag vill tro på dom och den som säger det, men varför borde jag? Alla ljuger ju ändå... Borde i alla fall lära mig att säga tack, oavsett personen menar det eller inte, istället för att försöka prata bort det. Men det är svårt det med.

Jag behöver veta att jag duger, om det är det jag gör. Jag vill veta om jag är en bra vän eller så, om jag är det. Osäkerheten tar över. 

Och många verkar tro att bara för att jag är blond så är jag helt jävla dum i huvudet. Det blonda är min hårfärg, inte min IQ... Jag är inte allmänbildad, men jag är inte korkad. Jag kan saker som kanske inte andra kan, men inte tycker jag att dom är korkade för det? Blir så trött på alla såna fördommar, och det är sånt som gör att jag kanske byter tillbaka till svart hår även om jag trivs som blond. Men jag kanske helt enkelt inte passar som blondin... Folk kan kolla på mig och man ser nästan hur dom tänker: "Men det är lugnt, du är ju blond så jag förväntade mig inte att du skulle kunna/veta det". Blir att färga blondt en gång till, sen får vi se om jag orkar med det mer....

xoxo linda