Film-vecka

Under tiden som jag inte har kunnat blogga så har jag kollat på filmer. Efter Step up 3 så har jag bara 3 filmer kvar att kolla på och sen kan jag se vilken jag vill, om jag inte hittar någon annan, har en lista på filmer jag vill se :)
 
Någon dag så kollade jag på filmen "Remember me" och jag tycker faktiskt att den va bra! Kul att se Robert Pattinson i en annan roll än Edward Cullen, eller varför inte Cedric Diggory i HP4? Här va han inte alls lika...stel, ska man nog säga. Jag tycker det är en fin kärlekssaga, lite sorlig med tanke på vad huvudrollerna har gått igenom. Men det som var värst va nog slutet, blev faktiskt lite ledsen där för det var inte ett sånt slut man hade räknat med!
Det är lite svårt att förklara vad den handlar om, men ska försöka. Det handlar om två personer, en tjej och en kille, båda har varit med om dödsfall inom familjen. Tjejen stod jämte sin mamma när hon blev mördad, helt utan anledning, när dom väntade på tunnelbanan, hon va 11 år då, nu är hon 21 och kan i stort sett fortfarande inte åka tunnelbana. Killens bror hängde sig på sin 22-års dag och killen var den som hittade honom. Kille är 21 år, han fyller 22 i filmen och han var 16 när hans bror dog. Det har separerat hans familj och hans pappa tar avstånd från dom. Killen har en lillasyster som han verkligen älskar och hon ser upp till honom. Mot slutet blir han vän med sin pappa och ser hans bildspel på datorn, det är bilder på han och hans bror. Efter att han upptäckt det så kommer det som jag tycker va sorligt, slutet.
Men jag rekomenderar den! :) 
 
En annan film som jag kollade på var "Percy Jackson & The Olympians: The Lightning Thief". My hade sett den på bio för ett tag sen och hon tyckte att den va bra. Jag tyckte faktiskt också att den va bra, väldigt rolig på vissa ställen också.
Man kan säga att den handlar om gudar och halvgudar. Percy får reda på att han är halvgud och hamnar på ett slags läger för såna och där får han reda på vem hans pappa är. Han anklagas för att ha stulit Zeus åskvigg och om han inte lämnar tillbaka den innan midnatt så blir det typ ett krig. På vägen för att bevisa hans oskulld så försöker han även rädda sin mamma som är fast i Underjorden hos Hades. 
Även den är en film som jag rekomenderar :)
 
xoxo linda
#1 - My

Kriget som skulle börja vid tolv var mellan gudar och vanliga döda tro jag. Om du vill tillägga det**

Svar: None
Linda