19 mars 2012

En lektion idag och sen får man sluta :D

När jag kom till skolan så sa en kille i min klass att en på skolan hade dött, men jag trodde honom inte. Sen på frukostrasten satt alla lärare i konferensrummet och sen kom en präst så då visade det sig att det var sant. När vi kom tillbaka från rasten så berättade lärare att en elev på skolan hade dött (fick veta vem också och hur) i helgen och det var jätte hemskt. Även om jag inte kände honom så blir man ledsen. Han hade fru och en son på 3 månader. Jätte hemsk!

Och en tjej i Janeths klass berättade att en på Skanska hade dött, vi vet inte när men han hade i alla fall slängt sig framför ett tåg. Sorligt det med.

Skolan har gjort så man kan få komma och prata med folk om det som har hänt, om man behöver det och så är flaggan på halvstång. Rätt stel och tryckt stämmning här så det är tur att man får åka hem. Men jag vet inte om jag kommer kunna vara helt koncentrerad på körningen som är vid 2-tiden.

Nej, nu ska jag försöka tänka på något annat för det är bara jobbigt. Kanske får skjuts hem så man kommer hem innan 4 då kanske :D Blir att dammsuga sen då.

Ronald (jobbar på man praktikplats) ville ha "bildbevis" på att jag filmade så han tog ett kort på mig som jag kunde visa lärarna på skolan :P

Inte den bästa, men kul va det i alla fall :)

Nu ska jag se vad jag ska göra, har inget skolarbete som behöver fixas så ska bara sitta här och låta tiden gå. Eller något liknande.

xoxo linda