Förklaringen!

Jag skrev ju innan att det var en sak som jag skulle förklara och det är det här med min mage. Har märkt att det har missuppfattats lite. Detta kanske inte blir ett över mysigt inlägg, men jag tror inte det blir så farligt. Beror ju på vad ni tål.

Det folk tror när jag säger att "magen bråkar" eller att jag har fått "problem med magen" är att det har att göra med mina toalettbesök. Eller att det har med...gaser att göra.
Det är helt fel, det har absolut inget med det att göra för den delen funkar precis som den ska. Men sen är ju även jag människa och det funkar ju inte exakt ALLTID, men vafan. Det var inte det detta skulle handla om.

Det jag menar när jag säger saker om min mage, det är att det gör ont, ibland riktigt jävla ont och jag mår illa. Och det gör jag varje dag, nästan varje vaken timme. Men det är inget jag skriver om varje dag, men så är det. Och det är jätte jobbigt att inte kunna göra vad man vill eller äta vad man vill för att jag får ont och mår illa. Jag har fått ändra mig ganska mycket just för magen, och det har gått över 9 månader sen problemet kom. Ingen vet vad det är och vissa veckor är värre än andra.

Nu har jag även fått problem med livmodern eller äggstockarna, har fått typ kramp i dom och det är inte ägglossning. Har haft det i någon vecka. Kanske ska ta och boka tid hos en gynekolog? Kanske inget man skriver på sin blogg?  

Det värsta med allt detta är (förrutom att jag inte kan äta och göra vad jag vill, smärtan och illamåeendet) att ingen vet vad det är. Har gjort flera prover och alla är bra, har fått tabletter som hjälper ibland. Dom tror att det är magkatarr men jag äter regelbundet nästan varje dag så då kan det inte vara det. 
Funderar på att gå till VC igen och prata med dom för jag avskyr detta. Jag försöker att inte visa det, men ibland går det helt enkelt inte. 

Detta var endast en förklaring, inte för att jag tror att någon egentligen bryr sig, men då slipper man ju missförstånd i alla fall, och man slipper uppfattas som "äcklig" när man har problem med magen. För det är ju inget sånt. Finns mycket mer att säga om detta men jag tror det räcker såhär.

xoxo linda