NP i SV

Jag har läst runt lite på bloggar nu och jag menar inget illa när jag säger detta, jag vill bara förklara. De står en del om att älta saker, och jag vet inte om provet räknas eftersom vi fick tillbaka det idag, men vill ändå bara förklara, jag menar inget illa, jag tar inte åt mig och sånt.
Men när man ligger på MVG-nivå i ett ämne, och man får G+ som betyg på det nationella provet så är det ju klart att man reagerar. Visst, alla säger att det inte påverkar betyget, men dom tar ju ändå med det i bedömningen. Annars hade vi ju inte gjort provet?

Jag har pratat med läraren och jag har en chans att fortfarande få MVG, men jag är ändå inte säker och det är inget som jag tycker om. Eftersom jag aldrig har fått MVG i något ämne så vill jag det så sjukt gärna. Blev överlycklig när jag fick det på 2 uppgifter i svenska under terminen. Men samtidigt som jag får det så höjer jag kraven på mig själv, annars hade jag bara sagt, whatever, life goes on. Men jag kan inte göra så nu. Och det låter säkert jätte dumt och fånigt, jag gillar inte det heller...

Som sagt, endast en förklaring. Jag gillar inte blogginlägg som är riktade mot folk. Jag antar att jag tar åt mig lite av det som skrevs eftersom jag skrev detta inlägg, och jag vet att jag inte var den roligaste personen när vi fick reda på betyget. Och som jag skrev, jag menar inget illa och detta är inte riktat till någon, det lovar jag! Tycker det är så fånigt med bloggbråk, kolla bara på typ Dessie och Kissie, känns lite omoget...

Blev väl en del upprepningar här, men jag är rätt mesig och vill inte hamna i någon konflikt med någon. Alla har ju rätt till sin egen åsikt och det står jag verkligen för! Hatar folk som vill omvända mina åsikter, och då ska jag ju inte vara sån själv. Detta blev rätt långt, förlåt...

xoxo linda