Liseberg!

Vi kom till Liseberg runt 3 och gick direkt till Bergbanan. Hela dagen var bra men det var minst 25 minuters kö till alla karuseller man ville åka. Vi gick förbi Balder och dit var det 1 timme och 5 minuter så vi kom tillbaka senare och då hade det minskat till 50 minuter. Fortfarande mycket men vi ville åka så det var bara att stå där.
Jag provade lite spel, såna klor som vanligt. Denna gången hade jag inte lika mycket tur som dom senaste gångerna, visst jag vann på första försöket men spelade för mer än jag vann. Vi var där till dom stängde vid 23.
Hade ingen stans att göra av gosedjuren när jag vann så jag satte fast dom under en tröja som jag knöt runt magen, och hade på mig regnjackan istället, så när jag knäppte jackan trodde folk jag var gravid.

Fisken och den trekantiga saken har jag vunnit till Göran :) Han fick en delfin av mig förra året någon gång, som jag vunnit på Liseberg, och den älskade han men den dog tidigare i år eller om det var sent förra året, så nu får han en ny :) Inte samma färg eller ras men han ser nog inte det...
 
Trots kö så var det roligt :) Men det har blivit tråkigare på senare år. Förr var det inte alls dessa köer och det var rätt lätt att ta sig fram och man hann åka mycket så man utnyttjade verkligen åkbandet. Det är inte alls så nu, bara massa köande och sen är det över på 2 sekunder.
 
xoxo linda