Böcker och filmer!

Började på en ny bok i onsdags, Trasdockan. Jag trodde den skulle vara lite deckare eller så, för först tror man att huvudkaraktären (Ylva) hänger sig själv men det visar sig att hon blivit mördad, i alla fall enligt baksidestexten. Men nu när  man har läst ut boken så vet jag fortfarande inte hur hon dog eller vem som mördade henne. De första ca. 10 sidorna är egentligen slutet, för det är där man hittar henne hängd, och vem som hittar henne och hur begravningen är, men om man sen fortsätter läsa boken så handlar det om Ylvas liv och hur hon sett på livet och döden och hur hon lever. 
Efter att ha läst ut boken fick jag gå tillbaka till de första sidorna och läsa om dom för att se om jag lyckades luska fram vem mördaren var, och kanske att jag gjorde det. Och det är även andra saker man inte riktigt fattar. Det står på baksidan att det bara är frågor och egentligen inga svar, även att man istället fårr följa Ylvas liv istället för att få veta vem mördaren är. Men vem skriver en så dum bok? Blir lite irriterad, man vill ju veta vem det var.
 
Men skönt att den är slut nu för då kan jag äntligen börja med dom 4 senaste böckerna! Ska börja med den första 50 nyanserna - böckerna. Sen har jag ju dom 3 jag köpte i Ullared. Är väl lite töntig när det gäller böcker för jag längtar verklligen till att få tid att börja läsa fler, och jag har varit så taggad sen Ullared på att få börja läsa dom jag köpte. Känner tyvärr ingen annan med samma bokintresse som jag så jag får väl vara tönt i fred. Men det gillar jag! Känner mig inte så dum eller osmart heller, även om det inte riktigt är böcker om allmänildning som jag läser. 
Ska skaffa dom två andra efter att jag läst ut denna. Ska kolla på lite mer böcker nästa gång jag är i Ullared, blev så sugen när jag gick runt där. Tyvärr måste jag rensa lite bland både filmer och böcker i mitt rum för det börjar bli platsbrist. Har ju några serier som jag köpt som tar lite plats, och jag är inte klar med någon av dom förutom OC. Ska köpa säsong 9 av OTH och sen är den klar. Funderar på att sälja säsong 1 och köpa en ny som är minde förpackning, få inte plats med alla i samma hylla annars. Får se hur jag löser det! 
 
xoxo linda