Stå till svars

Skulle gjort detta inlägget förra veckan men det blev tydligen inte av. Det handlar om mina inlägg här och folks reaktioner. Jag skriver här för att jag vill, och jag skriver även vad jag vill eftersom den är min. När jag skriver ut något jag inte gillar eller liknande så kommer vissa i min omgivning fram till mig och frågar olika saker.  
Det kan vara: Vem handlade det om? Vad menade du med det? Varför skrev du så? Handlade det om mig?
Och då känner jag att jag inte ska behöva svara på det. Jag skrev det för att jag ville det, och om du tar åt dig så handlar det antagligen om dig. Jag skriver aldrig ut namn när jag skriver saker jag inte gillar, men då är det för att det är allmänt, och om du tar åt dig så tillhör du dom. Svårt att förstå?
 
Jag vill inte behöva stå till svars och försvara mig när jag har skrivit något här. Gillar du det inte så behöver du inte läsa, så enkelt är det. Min blogg, mina åsikter. Sluta ställa såna frågor för jag har ingen lust att svara på dom, och i så fall hade jag väl kanske skrivit ut namn om dom hade varit så riktade.
 
xoxo linda