Ungdomar

Jag förstår mig inte på folk i min ålder och runt den, ungdomar alltså, när det gäller fest. Va ju på fest i lördags och då var det en som var bjuden men han får inte dricka p.g.a. sin medicin, och då kommer han inte alls på festen. Jag känner nästan ingen som skulle kunna gå på en fest nykter. Hur svårt är det egentligen? Alla känns som alkisar... Jag är alltid nykter på fest, visst har jag tagit typ två tre cider men det räknas inte, och det gör jag absolut inte varje gång. Stör mig!
 
Och sen är det väldigt vanligt bland folk i min ålder, ibland äldre, som ger sina föräldrar smeknamn. Då tänker jag på mami, papi, mammi, pappi, pappsen, mammsen, puppi och mummi. Känns så omoget egentligen, dagis nivå enligt mig.
 
Visst, alla tycker olika när det gäller detta jag har skrivit om, men jag tycker det är omoget och fånigt. Väx upp.
 
xoxo linda