Kvinnomisshandel

Såg ett avsnitt av Grey's anatomy nyss och då var det en kille som blivit misshandlad av sig tjej så han blev medvetslös och riskerade att dö. Han slog tillbaka först för att hon anföll honom, men sen slog hon antagligen ännu en gång. Då kommer Karev (läkare) och pratar om hur fel det är att slå tjejer. Om en tjej slår så ska man antingen gå eller bara ta slaget.

 

Jag kan inte riktigt hålla med där. Jag tycker inte misshandel är bra på något sätt, men en tjej kan inte misshandla sin kille hur hon vill utan att få ett slag tillbaka. Om min kille hade slagit mig, tro väl fan att jag hade slagit tillbaka. Då tycker jag att killar har lika stor rätt att slå en tjej om hon håller på så, visst är dom (oftast) mer hårdhänta och starka, så att ta i så hårt man kan är väldigt fel!

 

Jag vet inte hur man ska förklara utan att få det att låta som att misshandel är okej. Försök att se det på ett annat sätt bara.

 

xoxo linda