Mot Ljungby!


På väg till Ljungby med syrran och Robin, vi ska kolla bilar! Va i Växjö innan med pappa och han köpte sig en.
Vår Renault har strulat hit och dit ett bra tag nu, vi har lagat den många gånger och senaste problemen har varit att den helt enkelt dör och vägrar starta. Den har gjort det mot mig ett par gånger när jag skulle jobba.
Så nu är vi på jakt efter nya bilar, varsin denna gången, och jag har hittat en del men sen hittar vi alltid något fel på dom eller att dom blir sålda innan jag tittat på dom. Men nu har jag några andra som vi ska kolla på!

Jag har haft lite önskemål, och i vissa fall krav, på hur bilen ska vara. Den måste ha 4 dörrar och vara manuell växellåda. Den ska inte vara för stor men heller inte för liten, måste få plats med bilstolar.
Måste även tänka framåt, tanken är att jag ska ha den några år och då behöver jag även plats för mina egna barn och barnvagnar och liknande. Och när man flyttar så vill jag ha lite rymligare bagage så man får plats med mer än en flyttlåda, eller när man storhandlar, eller för barnvagnar (som jag nämnde).

Har jag tur så har jag en ny bil denna veckan, annars får vi se. Ska försöka få med mig mamma till Kristianstad nästa vecka annars, pappa har hittat några fina där.

xoxo linda