Fixar dag!

Igår blev det IKEA med mamma och sen montering hemma hos J med hans familj + mamma. Dom hade fått upp en hel del redan så jag och mamma fixade rullgardiner, typ det ända jag kunde hjälpa till med. Men bra blev det! Alla bebismöbler är uppe nu och det mesta utav våra saker också. 

Idag kom Js pappa för att köra grejer till tippen och sen blev det montering utav garderobsdörrar, under tiden har jag och J plockat med massa annan skit så nu behövs det en vända till tippen igen.
Bilder på sovrummet kommer när jag orkar fixa det. Har fortfarande mycket kvar, ska bland annat fixa inredningen i garderoberna, dammsuga och så ska vi strax till IKEA för att byta en byrå och sen ska den upp! Hade tänkt åka till Växjö för att köpa färg till skötbordet men det orkar vi inte och jag har känt av kroppen idag. Blir att måla nästa helg eller något för då är han barnfri igen så då stör jag ingen.

Gardinstänger, gardiner och rullgardiner ska upp. Ska ta med 2 rullgardiner för att byta längd på dom men sen har vi alla dom klara. Det enda som egentligen saknas till det är gardinerna, har hittat fina i Jotex katalog men den är lite gammal så ska kolla deras hemsida :) kul med inredning men dyrt, lagt över 20 000 på möblerna och bebis sakerna så nu hoppas jag att det är bra grejer som vi kan ha länge!

När lönen kommer i augusti tänkte jag köpa en del småfix inför bebisens ankomst just för att jag blivit så stressad över att eventuellt behöva föda för tidigt. Vill liksom ha allt klart snart! Håller på att vädra ur alla lådor i ungens möbler medan jag tvättar sängkläder hemma, ska även börja tvätta bebiskläder så det är fixat. Men då ska jag i alla fall köpa bland annat amnings inlägg, amningsnapp, 1 spädbarnsnapp (0-2 mån, har just nu 0-6 mån), blöjor, eventuellt bröstpump och annat som vi behöver sen. Blöjor tar jag bara 1 paket för det hinner vi absolut fixa sen. Och våtservetter vill jag köpa men dom hinner troligen torka och så har vi ändå fått i babyboxarna. 

Rörigt inlägg det här men väntar på att J ska bli klar så vi kan åka till IKEA. Skulle tagit min bil men låset har lagt av igen, men ska prova låsa upp en gång till innan vi åker. 
Ikväll blir det liten dejt på Rosegarden, ska bli så gott! Eventuellt bio men vi hittade ingen vi absolut ville se och då tycker jag det är onödiga pengar.

xoxo linda