Måndag!

Glömt nämna att jag i torsdags fick besked om att jag blev fortsatt sjukskriven fram till 3 september och sen ska vi se. Så idag va jag på McDonalds för att lämna in läkarintyget som kom idag, och efter det åkte jag till Virda för att hälsa på, längesen jag va där nu så det va kul :) 
Sen hem och äta, och denna gången provade pappa något nytt med zucchini. Han har planterat såna och det växer otroligt mycket nu så vi behöver äta en del såna, och idag kom han in med 4 stycken tror jag,varav 1 rätt enorm.
Så vad gjorde pappa för mat idag då? Joo, zucchini soppa med korv. Låter lite konstigt men det var verkligen såå gott! Korven stog inte med i receptet men passade verkligen jättebra. Helt klart värt att ätas igen :) 

Hos mormor va det fullt ös precis som misstänkt, men kul att träffa alla som va där. Mormor bjöd på dillkött och kalops, jag tog kalops som vanligt och det är så otroligt gott! Hos misslyckas aldrig med maten den kvinnan. 
Fick tips och råd från min kusin om förlossning och föräldrarpenning osv, så nu är jag inte lika lost vilket känns bra. Fick även blöjor och 4 overaller av henne som verkligen behövs, vi har bara 1. Alltså såna av den varmare sorten då. Super tacksam! 
Så var jag klädd och ett par "chinos-shorts". Varmt som attan så dom byxorna var helt skrynkliga. 
J kom en vända dit också och har nu efter snart 1 år lyckats bli riktigt bra kompis med mitt super söta kusinbarn. Hon var rädd för honom ett tag men det ser man inget spår av länge! Han fick till och med en puss och kram när hon skulle hem, sötnosen.

Sov hos J till igår och då följde vi med hans föräldrar till Älmhult för att fika hos hans syster och hennes pojkvän. Sen hem igen och då målade jag första lagret på skötbordet, färgen luktar illa men jag tror och hoppas att det blir bra sen. 

xoxo linda