Vårdcentralen!

Idag ska jag på mitt första läkarbesök sen förlossningen, eller egentligen första för i år för allt annat har haft med graviditeten att göra. Det är så att jag i ca 1 vecka varit yr, det började med att komma när jag reser mig men nu kommer det när jag sitter/ligger/står/sträcker på mig och jag blir kall i samband med detta. Det är inget jag hade brytt mig så mycket om förr men det gör att jag inte alltid vågar hålla Ellie för jag är rädd att tappa henne eller ramla ihop med henne. 
Så jag ringde VC idag efter att J övertalat mig och det va en supee trevlig kvinna som svarade och det är även henne jag ska till. Hon tyckte att jag absolut skulle komma för att kolla blodtryck och blodvärde. Hon frågade även om jag blödde mycket på förlossningen och i mina ögon gjorde jag det, men jag vet att jag inte inbillar mig helt för barnmorskan som va med på toan reagerade också på mängden. Så sköterskan från VC menadr att det kanske hade en koppling för det har inte gått så lång tid sen förlossningen, även om 5 veckor (exakt idag) är lång tid i mina ögon.
Så vi får helt enkelt se vad det kan bero på! Jocke är hemma då så får se om jag ta lillan med mig eller om hon stannar hemma.

När vi ändå är inne på sjuktemat. La en beställning hos apotea. Vill ha fler amningsnappar, köpte 1 nytt pack förra veckan men det va en storlek mindre och dom va inte alls sköna, så beställde 2 nya (2 st 2-pack) i rätt storlek. Behöver även trosskydd och det glömmer jag alltid köpa så det blev 2 duo pack och ett 3 pack med nappflaskor som man kan skruva fast på bröstpumpen. 

Väldigt intressant inlägg detta men jag skriver ju knappt aldrig så man får väl va glad för det lilla. Det gör även att min familj håller sig lite uppdaterad för jag är sämst på att ringa eller SMSa dom. Tråkigt men sant, och jag ville inte bli sån så jag hoppas jag blir bättre. 
Möttes av detta när jag skulle sova igår medan J va hos sina föräldrar med lillan. Han gillar verkligen hennes nest, troligen mer än vad hon själv gör. Än så länge har han inte kissat i det vilket är tur för han är så söt i det!
Han har kissat ner pojkens madrass så vi måste köpa en ny men har inte hittat någon ännu. 

xoxo linda