Vad läser jag nu?

Just nu läser jag 2 böcker parallellt med varandra, en som är rolig och en som ska vara spännande.
Detta är då den roliga, den har jag läst i mest då den är mer lättläst och har ingen handling som man måste ha koll på. Det är en bok med olika citat om olika saker som barn i olika åldrar har sagt. Det är så roligt att läsa vissa saker för man förstår inte var dom får allt ifrån.

Detta är dem spännande boken, det är första delen i Engelsfors-triologin. Har enbart läst 1 kapitel så kan inte säga så mycket om den, men såg trailern till filmen på bio och den verkar både vara lite skrämmande och spännande. 
Fick tipset om den här i en SOLO tidning för några månader sen, dom beskrev den som Harry Potter fast med tjejer, typ, minns inte riktigt. Kände då att jag va tvungen att läsa dom! 

2014 läste jag bara 17 böcker, brukar troligen läsa nästan det dubbla, men har ju pluggat några månader, jobbat massa och så utbildas jag ju nu med "slutmål" arbetsledare. Men målet för 2015 är att hinna läsa 20 böcker :) ska ta med till alla 3 resorna så hoppas kunna läsa en del då, särskillt Turkiet! Läste ju ut 7 böcker i samband med Spanien resan, men 3 av dom va ju väldigt små (Harry Potter böcker, typ.) så därför gick det fort. 

xoxo linda