Gårdagen!

Igår va det dags för mitt läkarbesök. Var rätt nervös inför det eftersom jag inte visste vad jag skulle vänta mig. Till att börja med så fick jag vänta 40 minuter innan jag fick komma in, lagom glad på det... men när jag väl kom in gick allt bra.

Sköterskan sa att jag inte har foglossning efter att ha kollat mina höfter, mage och böjt mina ben. Men jag tror ändå jag har det för det är exakt dom symptomen och jag har mest problem med ryggen och den kollade hon inte. 
Vi pratade först för att få en överblick och förståelse för varför jag var där och sen blev det ultraljud för att kolla livmodertappen. Den var 2.8 och om jag förstod henne rätt är det gränsfall vid 2.5 då jag har varit sämre än jag trott och troligen närmre att föda än dom 12 (ca) veckor som är kvar. Det kom som en chock. Jag har alltså haft sammandragningar ett tag som jag inte vetat, haft misstankar sen förra veckan men inte riktigt haft symptomen. 

Och eftersom hon sa att jag inte har foglossning så kanske det har varit sammandragningar istället? Och i så fall har jag haft det sen slutet av maj. Men tror som sagt jag har foglossning också. 

Men allt detta innebär en sjukskrivning på 100% så igår jobbade jag mitt sista pass, känns konstigt... Antagligen behöver jag det för hon sa att jag måste ta det lugnt, vila, inga tunga lyft eller stress. Får se hur det går, hoppas det går bra för jag vill behålla ungen i magen i rätt många veckor till. 
Världens goaste tröja, mjukt mysigt tyg utvändigt och lite svalare invändigt. Super go!

Inte dom bästa bilderna men men. Lägger inte upp så mycket så blev lite extra idag. Avslutar med en bild på lille kissen ♡

xoxo linda