Update!

Fick mitt läkarintyg i fredags och där stod det att tappen va 2.7 och att jag haft förvärkar men inte öppnat mig. Om jag inte blev sjukskriven skulle jag riskera förtidsbörd, alltså en förlossning före vecka 37. 
Så ja, jag var närmre än förlossning än jag räknat med. Jag hoppas jag hinner till vecka 37 i alla fall, är så orolig för att hamna på neo avdelningen, vill verkligen inte det. Och vill ju givetvis slippa alla andra konsekvenser som kommer med en för tidig födsel. 

Jag jobbar på att ta det lugnt men känner av kroppen ändå. Det jobbiga är att jag inte längre vet vad som är växtvärk, sammandragningar eller förvärkar, kan liksom inte skilja på det. Får se om det blir fortsatt sjukskrivning efter den 17 augusti eller inte. 

Magen igår, vecka 29:

Vet heller inte hur jag ligger till storleksmässigt enligt kurvan då den tillfälliga barnmorskan inte sa något om det. Vissa har ju olika milstolpar i graviditeten som dom ska klara av, i veckor. Mitt mål nu är vecka 32 för då har vi hunnit gå till BM också. 

Annars då? Är inne i någon trött period, sover okej om nätterna men sover ändå ett par gånger under dagen också om jag får tillfälle för det. Är såååå trött och fattar inte varför, mer än att det är vanligt i denna tredje och sista trimestern. Jobbigt är det så på så vis är jag otroligt tacksam att jag inte behöver jobba! 
Kissar ofta, har ibland svårt att andas och så har jag fått en del bristningar... tack och lov så döljs en del av dom av underkläderna och några är inte så super tydliga än, hoppas det fortsätter så! Och att jag fortsätter slippa det på magen. 
Men det beror troligen på den snabba viktuppgången jag hade under juni, blev 5kg på en månad och troligen mycket vätska. Och så har jag haft mycket foglossning (tror jag) vilket beror på att bäckenet vidgas, alltså bredare rumpa/höft. Så egentligen är det kanske inte så konstigt att dom kommit, men lite tråkigt.

xoxo linda