Söndag! đŸŽ¶

Hejsan! 
IgĂ„r skrev jag inget, hade inte riktigt tid till det faktiskt. Efter frukosten gick vi till hamnen och marknadsomrĂ„det för att kika och eventuellt shoppa och Ă€ta. Det va riktigt hett att gĂ„ dit sĂ„ det gick Ă„t en del vatten. 

NĂ€r vi vĂ€l va dĂ€r (tar ca 30 minuter att gĂ„ enligt fritidsresors personal) sĂ„ kollade vi mest. Hittade fina och söta saker men visste inte vad jag skulle köpa och hur jag ska tĂ€nka i klĂ€dvĂ€g. Vet ju inte alls hur min kropp kommer att förĂ€ndras, men köpte till sist en klĂ€nning. Dom andra i sĂ€llskapet tĂ€nkte bara acceptera priset rakt av (dom lĂ€gger alltid alla klĂ€der sĂ„ man betalar en klumpsumma) men inte jag, tyckte det blev för dyrt sĂ„ jag roffade Ă„t mig minitĂ€knaren (anvĂ€nds i stort sett alltid vid affĂ€rer och Ă€r smidiga vid prutning dĂ„ man har siffran framför sig och detas engelska Ă€r inte alltid sĂ„ bra) och gav honom ett pris. Jag va envis och gav han alternativ men till sist fick jag ge mig, han hade inte rĂ€knat med sĂ„nt motstĂ„nd jag gav sĂ„ han va lite snopen. Han gillade mig nĂ€r vi kom dit men sen frĂ„gade han Jocke var han hittat mig. Men vadĂ„ liksom, man ska pruta och inte bara acceptera allt, mĂ„ste stĂ„ pĂ„ sig annars gör han en otroligt bra affĂ€r. Men vi kom ner rĂ€tt bra i pris Ă€ndĂ„, började pĂ„ 1000 och slutade med 600 turkiska lira för 8 plagg. 
Men den klĂ€nningen va det enda jag köpte igĂ„r, men ska dit igen för mĂ„ste hitta mer och vill gĂ€rna köpa nĂ„got till familjen. 

Hittade Ă€ven en kattpark dĂ€r det Ă€r en inhĂ€gnad i en liten liten park för endast katter att vistas i dĂ€r det finns mat för dessa hemlösa sötnosar. Va nĂ„gra kattungar inne i inhĂ€gnaden som jag tyvĂ€rr inte fick bild pĂ„, men utanför lĂ€ngs med stigen vi gick pĂ„ var det 2 smĂ„ttingar som va söta och spretiga i pĂ€lsen. Fick kort pĂ„ en av dom men kommer bilder nĂ€r jag kommer hem istĂ€llet. Man fick inte klappa katterna vilket va trĂ„kigt, men Ă€ndĂ„ skönt att veta att det finns ett omrĂ„de för katterna dĂ€r det finns torrfoder och vatten i denna vĂ€rmen. 

Gick tillbaka till hotellet och pĂ„ vĂ€gen dit stannade vi pĂ„ en restaurang som vi Ă„t pĂ„ i onsdags och denna gĂ„ngen Ă„t jag planka, super gott! Sen hem till poolen och doppa sig. Alla va sega och nĂ„gra hade ont i huvudet sĂ„ det blev nog för mycket sol igĂ„r. 

Idag har vi bara legat vid poolen och latat oss. Det Ă€r val i Turkiet idag sĂ„ det fanns risk för att det kan vara stĂ€ngt lite överallt, men vi Ă€r sĂ„ sega frĂ„n gĂ„rdagen sĂ„ det gör inget för vĂ„r del. TyvĂ€rr har jag brĂ€nt mig Ă€nnu mer trots att jag faktiskt smörjt in mig, men borde nog gjort det oftare antar jag. VĂ€ldigt jobbigt för det gör ont, kĂ€nns som blĂ„mĂ€rken, Ă€r fult och kliar. 
Har precis smörjt in mig med after sun och sitter i skuggan pĂ„ balkongen och ska lĂ€sa lite, Ă€r seg och börjar bli trött. 

xoxo linda