Sovrummet!

Har fotat hela lägenheten men dom bilderna är på datorn och vi har ändrat lite i alla rummen sen dess, så det dyker upp en annan gång. 
Nu visar jag några slarviga bilder från vårat sovrum och bebisens halva, vi delar nämligen då det är rätt stort och avlångt. 
Ska ta nya bilder i dagsljus och där man ser hela delar och inte avkapade gardiner och sånt, såg även att hela garderoben inte kom med på bild, till höger om spegeldörrarna har vi nämligen 1 meter till fast med svarta gångjärnsdörrar. Vi har fixat med rummet idag, satt upp alla tavlor och hyllor, och även delat upp flyttkartongerna så vi har en översikt på allt. I söndags flyttade vi dit massa saker så har en del att gå igenom. Fortsätter med det imon eller på torsdag tänkte jag, så vi vet vad som ska vara kvar nere och vad som ska upp på vinden. 

Behöver till IKEA en gång till för en av rullgardinerna vi köpte för ett bra tag sen visade sig vara sönder så vi behöver en ny, och tror även vi behöver fler förvaringslådor och hyllplan. Men vi får se när det blir av. 
Ska även rensa klart på vinden här hemma för jag har fortfarande en del saker där uppe som ska tas med. Den dagen jag inte fixar i lägenheten får jag väl ta på vinden. Går rätt fort när man väl börjat.

Ska bli skönt när alla kartonger är uppackade, sorterade och borta för då är det äntligen ett rum. Och när jag fått ordning på alla skor, filmer och böcker blir det ännu bättre! Det är ett av dom större problemen just nu nämligen, men kan ha löst film och bok problemet. Däremot så vill/ska jag ha en Harry Potter hylla, precis som jag haft i mitt rum, och det vet vi inte hur vi löser ännu, tyvärr. 
Sen ska även Ullareds kassen (står jämte spjälsängen) packas upp, är mest vagnsaker i den men vi flyttar inte över det förens bebisen har kommit, även en babysitter är där med men den tar bara onödig plats om vi ska ha fram den nu, och så är det nappflaskor men dom tar vi väl fram när vi gått igenom köket och efter vi kokat dom. 

Så det är ju en del kvar att göra. Tyvärr jobbar J till 5 varje dag och på fredag kommer barnen, så det är svårt att få allt klart inom den närmsta tiden, kan ju inte lösa allt själv (typ köket) och sen kan jag inte bära allt. Har fortfarande saker hemma som ska flyttas dit och det behöver jag hjälp med när det ska in i lägenheten för det är på andra våningen. Får göra det jag kan helt enkelt.

xoxo linda