Gårdagen

Blev sjuk i helgen och är fortfarande så uppdateringen är sämre än vanligt. När vi var i Danmark så funkade nätet i stort sett aldrig för mig mot slutet så därför blev det inga inlägg till slut.
Och nu sen vi kom hem har jag varit dålig.

Igår hade jag ett läkarbesök inbokat.

Blev ett annorlunda besök för mig. Jag har varit där 1 gång tidigare och det var förra året, då gjordes ett ultraljud på ena armhålan och bröstet för jag hade en kul och rejäl svullnad i armhålan. Inget hittades mer än att det var normalt och det försvann i stort sett helt efter att Ellie föddes. Trodde det skulle bli ett sånt besök.

För snart 1 månad sen hittade jag en liten kula i ena bröstet och gick till VC, fick därefter en remiss till sjukhuset. Läkaren på VC tyckte det verkade normalt. Men jag fick fotas i den mammografimaskinen/klämmaskin men det var något med min mjölk (ammar ju än) som gjorde att dom för säkerhets skull ville göra ultraljud. På ultraljudet hittades det 2 cystor, varav den är kulan jag känt. Läkaren där tyckte att det verkade normalt men för säkerhets skull ville dom ta ett prov. Jag gissar på att det var någon form av vätskeprov för den var en låååång nål som skulle in i bröstet på mig.

Där blev jag lite nervös för jag har aldrig hört om det eller varit med om detta innan. Till min förvåning så gjorde det inte ont, är värre att ta blodprov i armvecket. Så nu blev jag 2 erfarenheter rikare.

Läkaren trodde som sagt att allt är ofarligt men jag är glad jag sökte hjälp. Är så svårt att veta vad det kan vara på egen hand i och med amningen, blir knöligt och så. Men om ca 1 vecka får jag svar.

xoxo linda