Onsdag

Hejsan! 
Har fotat grejer osv som jag tänkt blogga om men det kommer alltid något emellan och så går tiden och helt plötsligt så är det för sent att använda bilderna. Enligt mig då. 
Lillan håller nog på att få sin andra tand för det är lite tjurigt periodvis. 2 nätter va inte roliga och sovstunderna dagtid har varit lite sådär. Har sett att hon hade 2 tänder på G samtidigt men bara 1 som spruckit upp, så sött! 

I veckan så fick en "vän" till mig barn och jag är en smula avundsjuk. Det är något helt otroligt och fantastiskt att få gå igenom både en graviditet och en förlossning. Nu hade ju jag turen att få må bra under graviditeten och förlossningen gick super den med, men jag tror att man ändå tycker det är fantastiskt trots att man mått dåligt. Man har ju liksom skapat ett liv i sin egen kropp och sen fött fram en helt ny lite människa som man ska få älska (förhoppningsvis) livet ut. 
Tittar jag på Ellie så vill jag ha minst 10 stycken till! Nu kommer jag högst troligt inte bli så extrem men man känner så i alla fall. Vi (mest jag) sitter redan och klurar på tjejnamn om vi i framtiden får en flicka till, pojknamn har vi ju redan sen första graviditeten. När jag skulle lägga mig i förrgår kom jag på ett som J faktiskt också tyckte om, och så funderar jag på att döpa efter min farmors faster för alla som kände henne beskriver henne som en riktigt härlig och häftig tant :) tyvärr dog hon innan jag ens var påtänkt, precis som farmor och farfar så därför har jag valt deras namn till mina barn. Ellie heter tillexempel Ebba efter farmor :) 
Men nej jag är inte gravid nu, så slipper ni bli nyfikna eller spekulera, däremot har jag varit öppen med att jag vill ha ett barn till till nästa år, sen får vi se om det blir så :) känner mig samtidigt så nöjd över att bara ha Ellie. 

Detta var inte alls tänkt att jag skulle skrivit om utan jag skullr bara berätta om dagen. Vi har varit på BVC här där vi bor gör dom skullr ha en lite genomgång om vad vi ska göra om barn sätter i halsen, så då fick jag så snällt vara med :) både jag och lillan är skrivna i min hemort nämligen. Vi bor i samma kommun men inte samma ort, blev så när jag flyttade in hos J.
Bra kurs i alla fall och dom bjöd på fika. 

Hade velat gå en HLR kurs på vår vanligt BVC men fick då till mig att dom inte har en sån förens till hösten för tiden inte finns till, det va därför vi va med på det andra BVC idag. Men precis när vi skulle gå så ringer en BVC sköterska på vår vanliga BVC och säger att dom har en utbildning 2 juni som jag får komma på. Super! 

Idag ska vi till McDonalds och fixa lite, sen ska vi faktiskt på husvisning. Men just nu ligger lillan och sover medan vi väntar på J som strax slutar.

xoxo linda