Måndag!

Har inte haft tid att skriva något för sen i fredags morse har det varit rörigt. Det började med att jag fick en akuttid hos tandläkaren, hade 25 minuter på mig att byta om på mig och lillan, samt köra som tar ca 15-20 minuter. Stressad? Ja!
När vi kommer ut i bilen så måste jag skrapa rutorna så jag startar bilen så rutorna blir torra inne i bilen. Efter det hoppar jag ut och stänger efter mig så jag kan skrapa alla rutor. När jag är klar och ska sätta mig får jag inte upp dörren. Bilen har gått i baklås och Ellie satt i den. Fick panik och ringde mamma som skulle köra till oss direkt. Fick syns på Jockes ex så jag skrek på henne om hon kunde hjälpa mig, hon kom direkt. Medan hon stog vid bilen med lillan så sprang jag och letade efter en sten att slå sönder rutan med och till sist hittade jag en.
Tog ca 5-6 gånger innan rutan gick sönder i tusen bitar, sjukt vad glas det blev. Fick ut lillan och hon var så lugn.
Där kändes sekunder som minuter och jag hade panik. Låter kanske inte så farligt men jag vill aldrig göra om det.

Till sist kom mamma så hon fick ta lillan medan jag körde till verkstan med skiten. Dom ringde medan jag skrev detta inlägg så den är färdig nu.

Skulle jag bara varit hemma den helgen så hade det inte varit så rörigt, men nu skulle jag jobba både lördag och söndag, plus att My skulle ha Ellie lite igår. Vi pusslade lite och allt löste sig så det är skönt. Sura pengar för rutan men helt klart värt det. Och nu är jag ju en erfarenhet rikare, och vet hur svårt det är att krossa en ruta. Bra att veta om man fastnar inne i bilen någon gång.

Jobbade som sagt i helgen och efter jobbet igår köpte jag, My och lillan julklapp till mamma och strumpbyxor till Ellies julklädsel som jag och mamma köpte i lördags. Super söt! Nu har jag bara pappa och Jockes julklappar kvar, skönt.

Just nu är vi hos mamma och pappa, vi sov här inatt för det blev lite sent igår och jag var trött. Plus att vi hade behövt åka hit med mammas bil idag, så då kunde vi lika gärna stanna. Min och Mys gamla spjälsängar är kvar här så lillan sover i en av dom.

xoxo linda