Teletubbies

Provade att dra igång Teletubbies på Youtube för Ellie för att se om det var något som intresserade henne.

Har vägrat visa Babblarna just för att ALLA barn älskar det, och om jag fattat det rätt är det skapat av en mamma vars barn har Downs syndrom, för att barnet skulle utveckla språk osv. Alltså är det inte ens gjort för "normal begåvade" barn. Ledsen, kom tyvärr inte på ett annat ord. Och helst ska inte barn under 2 se på TV och andra skärmar alls.

Men vi kör YT ändå där hon får se på musikvideor. Hon kollar då och då annars leker hon bra i sitt rum och sånt, och jag vill ha ljudet.
Tillbaka till Teletubbies. Jag kände att det skulle vara skönt om hon kunde sitta en liten stund så jag kunde typ vika tvätt/laga mat/gå på toa och såna saker. Det går bra även när hon leker men sittee hon vid TV så är hon ju stilla. Och jag tycker det gick kanon att visa detta för Ellie.

Hon tycker det är intressant och kan faktiskt sitta och kolla en stund på det. Hon ser inte hela avsnitt, det tålamodet har hon inte men det tycker jag bara är bra. Vill ju att leken ska vara det hon prioriterar eller vad man ska säga.

Nu ska vi äta lunch, blev en sen frukost! Ibland går det lite många timmar mellan måltiderna men hon ammar trots allt där emellan och det är faktiskt ett slags mellanmål. Jag glömmer det ibland.

xoxo linda