Förlossningen

I fredags kväll åkte vi in till förlossningen för jag hade haft konstiga smärtor i magen under dagen och även under torsdagen. Det var inte dom typiska gravidsmärtorna som jag känner till och har upplevt, och när jag ringde förlossningen så hade dom ingen direkt teori heller så dom bad mig komma in. 
När vi kom in blev jag uppkopplad på CTG i nästan 40 minuter. Det är så fruktansvärt tråkigt!
Man mäter bebisens hjärtljud, eventuelle sammandragningar osv med en sån här maskin. Allt såg bra ut så det var ju skönt. Sen fick vi vänta på läkaren och det tog 1 timme innan han kom. Dom hade pratat om UL men det blev inget med det vilket jag tycker är synd för han visste inte heller vad smärtan kunde vara. Hade dom kollat så hade dom kanske fått någon klarhet i det hela. 
 
Besöket i sig var ändå positivt, jag fick beröm för jag verkade påläst och hade koll på min journal och så, jag hade lite koll liksom. Alltid kul att höra och att dom ser det positivt för annars blir man lätt avfärdad som en nojjig gravid kvinna som hittar på symptom från nätet. Fick även vara generös med att ringa dit om det behövdes. Men ska till barnmorskan imon och då ska jag be om ett läkarbesök med UL för att kolla min tapp och se hur läget är. Om jag blir fortsatt sjukskriven eller om jag inte blir det. 
 
Har varit dåligt med uppdatering men Ellie har varit sjuk en vecka så både hon och Jocke har varit hemma. Har inte hänt något direkt så har inte haft något att skriva om. Även jag har varit sjuk och är fortfarande, en seg förkylning. 
 
xoxo linda