Torsdag

Har hittills haft en lugn dag. Lämnade Ellie på dagis och hon har varit så duktig hela veckan. Lyfte över henne över grinden till hennes avdelning idag och satte mig bakom och pratade med personalen och då bara gick hon. Hon hade inte ens tid att säga hejdå så det känns verkligen som att hon trivs ♡ min stora fina tjej. 


Efter lämning gick jag och Alex till ICA för att handla lite och sen hem. La in en omgång tvätt (eller 2 för vi har 2 maskiner här) och sen dammsög jag hela lägenheten, passade på att duscha efter det och nu ligger jag och latar mig på soffan.

Otroligt nog så sover Alex fortfarande och har gjort sen vi gick till dagis vid halv 9, han borde vakna och äta snart. Han sov alltså medan jag städade vilket gör mig super glad för Ellie var rädd för dammsugaren länge och är fortfarande ibland. Gick aldrig att städa med henne hemma. Så jag känner mig väldigt nöjd med förmiddagen, var klar innan 11. Nu väntar jag på sms från Jocke så jag vet om jag ska göra lunch eller om vi blir bjudna. Ska till banken sen när Ellie slutat med, va där med mamma igår. 


På måndag börjar jag skolan, nervöst! Och på onsdag kommer Anticimex. Ska eventuellt skriva mer om det men det får bli om någon dag, ska även försöka komma ihåg att skriva om hur jag typ förutspådde förlossningen. Men jag får se hur tiden ser ut när skolan börjat, vet ju inte hur tufft det blir med den och Alex samtidigt.  

Har föresten fortfarande problem med smärtor och blödningar sen förlossningen men avvaktar till den 11 september tror jag när jag ska tillbaka till BM för efterkontroll och cellprov. Om det inte blir värre såklart. 

xoxo linda