Inskolning

Hej!

Har varit dåligt med uppdatering här sen jag jobbade i helgen, jobbade natt torsdag, fredag och lördag. 
I söndags var det ju barndop och det gick faktiskt bra trotts enbart 3 timmars sömn.  Bjöds ju på smörgåstårta och gud så gott det var! Äter det på tok för sällan men då kanske man njuter lite extra. 

Sen blev det sängen relativt tidigt för alla för igår var det första dagen på dagis för Ellie. Det är därför jag inte skrivit, vi ät alltså mitt uppe i inskolningen och än så länge går det bra även om det bara är andra dagen. Vi är där 9-15 så hon hinner äta både lunch och mellanmål. Idag fick vi tyvärr gå hem mitt i mellanmålet för hon var för trött så hon bröt ihop av minsta motgång, men klockan va ca kvart i 3 så det gjorde ju inget. 

Ikväll har jag varit på klädparty och det fanns en del fina saker men det är för dyrt och vi har en fattig månad då jag idag kom på att J inte anmält vabb i februari så det blev några tusen mindre. Fixade det idag men han får ändå inget förens 25 mars (eller vad det nu bli) så det suger lite. Har lite kvar att spara till nya vagnen och så behöver vi mer möbler till barnrummet. Funderar på om man ska önska sig en ny säng till henne i för tidigt present om vi inte får ihop det. Kan man göra det eller är det oförskämt? Annars har jag ju börjat jobba lite så vi får nog ihop det, man blir ju inte direkt rik på mammapeng. Allt går om man vill! 

Skulle lägga övet henne i sin säng igår när hon vilade men magen börjar vara ivägen så vi får se hur länge till jag klarar det.

Hård är den, speciellt nertill och det är ju där den tar emot sängen. Hon får sova hos mig i värsta fall, tycker det är mysigt så länge hon inte sparkar mig i magen.


Igår firade vi min pappa som fyllde år. Grattis på din dag ♡♡ 

xoxo linda