Överraskning!

Detta kan komma som en överraskning för någon av er, men antagligen inte om man följer mig på mina sociala medier, Och har man följt bloggen så var väl detta väntat.
Denna bilden las upp igår på alla hjärtans dag. Kändes som en "fin" dag att gå ut med det eller vad man ska säga.
 
Har ni följt mig ett tag visste ni att vi skulle försöka få ett syskon till Ellie, med tanken om att plussa under hösten. Vilket vi faktiskt gjorde, och det är absolut ingen självklarhet! Dels har jag ju missfall i bagaget och efter förlossningen ska förhoppningsvis en utredning om PCO göras, och kanske endometrios, vilka båda är sjukdomar som kan försvåra chansen att bli gravid. Så jag tar absolut inte en graviditet för givet. Har till och med minskat mitt tjat på My om att jag vill bli moster, dels vet jag ju att hon vill vänta men när dagen är kommen vet man ju inte alls om dom måste kämpa eller om det gå smidigt. Så jag försöker bättra mig och inte vara för på, förhoppningsvis slutar jag till sist ta upp det helt.
 
Nu kom jag ifrån lite, men det är lite av min syn på det hela. När är baby nummer 2 beräknad att komma då? Jo, i juni men jag är redan inställd på att gå över till juli. Tanken att föda innan BF stressar mig redan och då är jag strax över halvvägs. Vi får se var det slutar men jag tror juli! Och även denna gången vet vi inte vad det är för kön och jag har ingen dirket känsla heller. Det känns olika från dag till dag, mår typ precis som med Ellie så jag hoppas det är en tjej till, men mitt immunförsvar är sämre än någonsin och då har E inte ens börjat dagis ännu så jag vet inte om det har med barnets kön att göra. Finns ju så många teorier och skrönor. Men får man önska kön så hoppas jag på en flicka, av olika anledningar.  
 
Jag uppdaterar inte allt för ofta och det beror delvis på att jag har fullt upp med Ellie men jag har även varit såååå otroligt trött hela tiden och sömnen känns väldigt viktig för mig, så när Ellie sover middag sover jag oftast med henne och då kan jag inte skriva. Hon börjar på dagis vid månadsskiftet så jag får se om uppdateringarna blir bättre då.
 
xoxo linda