Hur gick det sen?

Har ju inte sagt hur det gick på sjukhuset. Tyvärr hjälpte tabletterna inte utan dom stoppade nästan blödningen helt. Väldigt konstigt eftersom dom används vid igångsättning och abort. Dom ska liksom framkalla värkar ovh tvinga livmodern att dra ihop sig, men på mig hände absolut ingenting. Jag är glad att jag inte hade ont eftersom jag var själv med Alex. 


I måndags, alltså dagen efter, så gjorde dom en ny vaginal undersökning och även ultraljud. Det såg precis likadant ut som kvällen innan. Jag fick istället en ny tid för återbesök nästa vecka där dom ska kolla om något hänt. Är läget oförändrat blir jag troligen skrapad. Ni får googla det själva för jag fick så ont mellan benen av att läsa om det att jag inte kan förklara. Men det är en snabb, vanlig och enkel operation. 

Jag hoppas på att slippa skrapning och att kroppen sköter sig själv. 


Under tisdagen kom däremot smärtan. På kvällen när vi var hos mamma började memsvärken komma och den var hemsk! Påminde om när jag fick missfall och det var allt annat ön skönt. Det fick bli att vi åkte hem och jag fick lägga mig. Dock kom det ändå inget som kunde tyda på att tabletterna hjälpt så det kändes smått värdelöst...

Men jag har som sagt återbesök nästa vecka så då vet vi. Trist att man inte får vara frisk ocj njuta nu när Alex kommit. Tack och lov är det ingen infektion så det är ju då inget farligt som jag har. 
Alex fick göra om ett hörseltest idag som han inte fick godkänt på när han var 3 dagar. Han blev tyvärr inte godkänd idag heller så nu görs ett tredje försök om ca 2 veckor. Vi är på sjukhuset varje vecka sen han föddes. 

xoxo linda