Barnmorskan

Var ju hos barnmorskan (BM) i måndags för lite prover och vanlig kontroll helt enkelt. Jag jämför denna graviditet med Ellies. Det är ju dumt i vissa fall för precis som varje barn är annorlunda så är även varje graviditet det, men i vissa fall är det kul för jag försöker lista ut om det är en tjej eller kille där inne. Som det ser ut nu så är alla resultat hos BM i stort sett exakt som förra gången, bebisens hjärtljud ligger på 150, jag har gått upp 5kg, jag mår egentligen samma som sist bara att immunförsvaret varit sämre och jag varit tröttare men det beror högst troligt på att jag har Ellie nu och inte kan vila när jag vill. 
Växtvärken känns mer och magen är 2 cm större men det är sånt som är vanligt med nummer 2 och speciellt eftersom det ändå inte är så längesen Ellie föddes. Jag tror alltså att det är en liten tjej där inne. Men jag är ju självklart medveten om att det ändå kan vara en pojk, jag är inte dum! Och enligt den kinesiska kalendern är det en flicka och den har stämt hittills på mig och 2 av mina kusiner. 
Precis som med alla tester man kan göra hemma så ska man väl ta detta med en nypa salt men jag tror ändå på den till viss del eftersom den stämt hittills. 
 
Det som inte stämmer med förra graviditeten är mitt blodtryck som har varit lågt sen jag skrevs in, med Ellie var det perfekt typ. Och så är mitt järn lägre till och från, sist låg det på 111 och så lågt tror jag aldrig jag hade med Ellie. Däremot hade jag ett inskrivningsresultat på 146 med Ellie och 121 med M. 
 
Vi har högst troligt spikat namn för båda könen och dom börjar båda på M, men kommer inte skriva ut det ifall vi ändrar oss. Har sagt det högt till lite familj och släkt, någon kompis med men det har varit för att få lite smakråd och så. Men dom är precis som vi medvetna att det kan komma att ändras. Jag vet att jag är tråkig som skriver A och inte B för jag hatar själv när andra bloggerskor gör så, men det blir enklare för mig att skriva lite så. Tur kanske att jag inte bloggar så ofta så slipper ni se det! 
 
Jag vet inte riktigt vad familjen tror om kön, ingen som riktigt pratar om det. Vi njuter väl alla av enbart Ellies närvaro så länge vi kan. Men jag tror dom hoppas på en lite sessa til dom med, även om vi alla såklart hoppas ungen är frisk. Enligt ultraljudet så var det inge avvikande så förutsättningarna är ju bra, men sen vet man ju aldrig om dom utvecklar en utvecklingsstörning men det kan man i så fall ändå inte se på UL eller fostervattensprov. 
 
xoxo linda
#1 - syrran

När folk frågar säger jag först tjej men sen säger jag att jag tror det är en kille av någon anledning :P Jag trodde pojk sist men hade fel så det är nog en flicka ;)