Läkarbesök

Jag vet inte om jag nämnt det tidigare men jag har problem med foglossning och ryggont, pga graviditeten till största delen. Så igår tog jag äntligen tag i att ringa en sjukgymnast så på tisdag är det dags! Förhoppningsvis får jag övningar och tips på vad jag ska göra för ibland kan jag varken ligga, sitta, stå eller gå för det gör så ont. När jag var ute och gick med Annie förra veckan så hade jag så sjukt ont ner i skinkorna redan innan jag kom hem och vi var inte ute länge eller gick fort, och nu när jag sitter på jobbet så har jag redan ont i höfterna och jag har bara varit här 2 timmar. Gör till och med ont att köra bil ibland. 
 
Detta är ju en av dom vanligaste problemen man har som gravid just för att kroppen förbereder sig genom att mjuka upp fogarna och bredda kroppen eller vad man ska säga. Och mina graviditeter klassas som täta så då är risken större att problemen blir värre denna gången. Men jag hoppas jag slipper förvärkar och risk att föda för tidigt, är inte redo för det nu när man ställt in sig på att gå över till juli. 
 
Något annat som verkar vara en gravidrelaterad "åkomma" är en lite halvt pinsam sak just för att det är så fult. Jag har en kula som i sin tur har en (i mina ögon) rejäl svullnad runt sig. Var hos läkaren när jag väntade Ellie men ingen vet riktigt vad det är mer än typ fett, vilket jag tycker är lite konstigt för det gör ont. Det la sig efter hon föddes men nu när jag blev gravid har det börjat svullna igen och nu har jag även ont i båda armhålorna. Var hos läkaren förra veckan och han trodde det var pga alla hormoner man får som tjockis, och det kan jag tro på med tanke på att det inte har kommit annars. Men för att vara på den säkra sidan (i och med att jag hade cystor i bröstet förra året, som dock var ofarliga ju) så fick jag ta prover i måndags innan jag skulle till barmorskan och jag har även fått en kallelse till cytologmottagningens punktionsenhet för finnålspunktion (om jag minns allt rätt) nästa vecka. Kort och gott så ska dom sticka en nål i kulan för att ta vätska och kolla vad det är. 
Hoppas det inte gör ont, men det kändes ju knappt i bröstet så kan ju kanske ha samma tur. Jag är mer nervös för Ellie på dagis eftersom jag inte är hemma och kan hämta henne om det skulle krisa, men J får vara back upp båda dagarna. 
 
Så nästa vecka är det 2 läkarbesök som jag hoppas båda går bra. Har tyvärr inga bilder som passar inlägget. 
 
xoxo linda