Läkarbesöken

Var ju hos sjukgymnasten i tisdags, och allt gick bra. Han gjorde ingen undersökning vilket jag tyckte var konstigt för det har jag läst att dom ska göra för att se om det är foglossning. Han gick bara på vad jag sa. Han trodde det kunde va foglossning men även något med kotorna eller vad det nu var. Jag svankar en del normalt och nu gör jag det ännu mer för att hålla upp magen, vilket gör att jag helt enkelt svankar för mycket. Han trodde att promenader inte var så bra i mitt fall vilket är trist för jag har varit ute med Annie och gått en del nu. Fick därför gå och starta upp mitt gymkort igen för jag fick rådet att cykla, köra crosstrainern och göra skiddrag. Skiddragen är för att stärka mina magmuskler vilket han tror ska hjälpa mig med kotorna, vi får helt enkelt se. 
Cykel och crossen är för att det inte ger någon hård stöt som när man går och sätter ner hälen. Fattar ni hur jag menar? Det ska i alla fall vara skonsammare för mig att använda dom maskinerna istället för promenader och jag tyckte jag kände skillnad efter första passet även om jag bara kör 10-15 minuter på varje. Tänker mjukstarta. 
 
Och i onsdags var jag ju på sjukhuset för att kolla min kula. Jag trodde dom skulle ta ett ultraljud för att lokalisera kulan och på så vis se var dom skulle sätta nålen för att suga ut vätskan, men nej dom skulle gå på känsla. 
Han kände och klämde men jag vet faktiskt inte om han hittade rätt till sist, han stack mig 4 gånger för att vara på den säkra sidan men eftersom dom inte hade UL så vet jag inte om han ens träffade. Jag har varit lite öm och haft ett blåmärke så jag har inte kunnat känna efter själv. 
När man tryckte innan så känner jag smärtan även om man inte träffar kulan, så jag vet inte om jag förvirrade honom. Hade rätt ont efter och det sved men nu har det släppt och känns bara lite om jag har t.ex. en väska där. Är ju ett (för mig) onormalt ställe att köra in nålar. 
Men vi får se hur det gått, skulle få svar på posten i veckan tror jag om dom hittat något som var avvikande. Eller så var det svaren på mina blodprover jag fick ta om i måndags... Har eventuellt blodbrist så fick ta kompletterande prover. 
 
Inget super intressant inlägg men ibland glömmer jag uppdatera familjen så då är det suveränt såhär. Är man dessutom öppen så slipper man en del spekulationer. Jag är rätt öppen av mig (förutom BF och bebisnamn) så undrar folk något svarar jag i regel alltid på frågan.
 
xoxo linda