Måndags

I måndags hade jag inte känt bebisen på flera flera timmar så jag ringde förlossningen och fick komma in på kontroll. 

Allt såg bra ut så dom valde att inte göra ultraljud, vilket jag tycker är synd för jag vill gärna att dom kollar så mycket som möjligt. 


Jag och J tror att jag hade rätt regelbundna sammandragningar, inte alls smärtsamma men ändå. Därför är jag nu orolig att den vill ut tidigare och vill prata med min BM. Ingen på förlossningen sa något om det så antagligen var dom ofarliga och så men med tanke på att jag ändå varit sjukskriven pga förkortad tapp så tycker jag dom borde kollat med UL. Är också orolig att navelsträngen är snurrad runt halsen, något jag inte alls tänkte på med Ellie. 

Men som sagt allt såg bra ut och vi fick åka hem. Är ändå lite orolig och ska prata med BM. Får sammandragningar bara jag går mellan soffan och köket typ, magen är då som en sten och känns tung. Märks att man är inne i dom sista veckorna nu, 36.

xoxo linda