Hemmamys

Ligger i sängen med en däckad Alex. Han fick sin första vaccination idag och han blev sååå ledsen. Han är en väldigt glad bebis och är typ aldrig ledsen utan är han missnöjd gnäller han bara så jag har ju aldrig sett honom såhär. 

Brukar ha J med mig när det gäller vaccinering av barnen, men Ellie har åkt på höstblåsor så han har varit hemma med henne idag. Så för första gången fick jag va själv, väldigt jobbigt. 

Har varit i skolan idag, hade hoppas på att få skriva ett prov som jag och läraren kommit överens om, men plötsligt hade hon inte tid förens vecka 44 när alla har höstlov. Då hade hon ändå sagt förra veckan att mab skulle boka in en tid för att ha gjort provet senast onsdag denna veckan. Väldigt dåligt tycker jag, speciellt när dom flyttade provet till en dag där vi som läser distans inte behöver vara på plats. Besviken och irriterad... 


Men hade medicin i förmiddags och Alex sov typ ingenting så han var väldigt trött när vi var på BVC. Först mäta och väga, jag tror hon skrev fel i boken för där står det att han vägde 8,64 men jag tyckte det stog 8,24 på vågen. Och han va 64 lång men hon skrev 63. Hopplös även hon men nu ska vi få en ny sköterska så hoppas hon är bättre och inte snokar lika mycket. 
Vi tog sprutan sist och han var ledsen en stund efter, bröstet hjälpte inte men till sist tog han nappen och somnade när vi hade gått ca 10 meter. Han sover fortfarande men vaknade en snabbis för att äta. 

Blir hemmamys hela dagen idag och även imon. Ellie får gå till dagis men jag håller henne hemma i alla fall imon med, har ändå ingen skola då. Har lite skoluppgifter men ska sitta ikväll och försöka svara på så mycket jag kan och så får jag ta resten imon kväll. Så trött bara. 

På onsdag ska jag klippa och färga håret så då åker barnen till mina föräldrar och syrran. Imon skulle My till pappa så får vi tråkigt här hemma åker vi också dit. 
På fredag fotar vi BB bilden och även "nyfödd"-fotografering av Alex, vill även få en syskonbild. Hoppas hennes utslag kring munnen hunnit försvinna då. 

xoxo linda