Förlossningen

Glömt skriva inlägget om hur jag typ förutspådde förlossningen med Alex.


♡ Jag hade läst i en mammagrupp på FB där någon skrev om en myt eller vad det var. Det sas att det föds flest barn när det är fullmåne och nästa skulle vara söndag den 9 juli.
Jag berättade detta för familjen och skojade om att jag kommer föda den dagen.

♡ Jocke skulle jobba hela vecka 28 och jag var rädd för det för Ellie var ledig och jag skulle inte klara av att va själv med henne hela dagarna. Så jag sa vecka 27 att förlossningen kan dra igång på helgen för då hinner inte J börja jobba igen innan semestern. 

Vad händer? Jo det drar igång helgen vecka 27, söndag den 9 juli. 
Jag hade alltså rätt på båda. Vi hade fått tid för igångsättning på torsdagen den 13 men tack och lov slapp vi ju den. 

Att det var en pojke hade jag också på känn. När vi hade UL med Ellie så tyckte jag att jag såg en pung. Det var det ju uppenbarligen INTE! Så när vi hade UL med Alex så såg jag ingen pung så då sa jag att det är säkert en kille då. Vilket det var. 

Jag hade även drömt 2 gånger om att det var en pojk. 

Hade i stort sett samma värden och resultat hos barnmorskan med båda barnen och skojade då om att det hade varit kul med en pojk för att motbevisa alla teorier man tror sig ha angående kön. 
Sägs ju t.ex. att hjärtljuden är olika beroende på kön och även mammans mående och magens form. 

Så att det var en pojk "förutspådde" jag också. Däremot hade jag ALDRIG kunnat ana att han skulle vara så stor. 
Tror det var allt jag hade att skriva om detta.

xoxo linda