Första dagen på HIA

Idag var min första praktikdag och den fick jag spendera på HIA. Det gick bra men mycket att ta in och lära sig, och mycket kvar att lära mig. När tillgälle ges så ska jag läsa på lite om de olika sjukdomarna som jag kommer stöta på. Var en lång dag och jag saknade barnen massor när det började närma sig dom sista timmarna, är ju så van vid att va hemma med dom. Det som kommer bli extra jobbigt är att jag har mest kvällar (men jag har själv valt det för det blir lättare med barnpassning) och jag missar alla läggningar. Men som sagt, det gick bra och det är intressant, dock är inte min kropp van vid att stå så mycket och jag har ganska svaga magmuskler så jag får så sjukt ont i ryggen. Jag känner mig även snurrig så jag vet inte om det kanske är blodsockret eller blodtrycket. 

Fredagen är en extra jobbig dag och jag kommer ha 4 såna gånger till. Då har jag haft praktik 14-21:30 på torsdagen och sen 7-16 på fredagen, så jag kommer inte träffa dom på över 1 dygn. Men jag har inte mycket till val så det får gå! 

xoxo linda