Bakdag

Har sagt någon vecka nu tror jag att jag är sugen på kladdkaksmuffins med Marabou men har aldrig tagit tag i det. 
I veckan köpte jag äntligen ingredienserna och tänkte jag och E skulle göra dom ihop igår. Jag tycker inte om när barn är med i köket pga deras hygien, även om E t.ex. tvättade händerna innan kan hon ju plötsligt nysa eller hosta och det kontrollerar inte hon. Gäller även bonusbarnen som i år blir 8 och 12. Vill inte ha med dom, inga barn. Vet jag att ett barn hjälpt till med maten tar det emot att äta, gäller det däremot fika så äter jag det inte alls. 

Men igår då fick Ellie ändå vara med, dels för att vi skulle ha mysigt men även för att hon var lite bråkig vid TVn så ville avleda. Hon tyckte det var kul en liten stund sen tröttnade hon, men skicka vispen var toppen! 
Hade flingor och smör kvar med så tänkte att vi lika gärna kunde göra corflakeskakor också, hon var inte alls intresserad då så fick göra dom själv. 

Gjorde en miss och köpte osaltat smör men det blev faktiskt rätt bra, jag är nöjd. 
Fördelen med båda kakorna är att dom går fort att göra!

xoxo linda