Pluggplugg

Hej!
Sitter och försöker sammanställa veckans läxa. Vet inte om jag nämnt det men kommer fram till sportlovet bara läsa en kurs, det gäller oss som går distans/flex. Då har läraren valt att ha ett tema för varje vecka och då inlämningsuppgifter utefter temat. Just nu läser jag psykiatri 1 och det är faktiskt rätt intressant, men har höga förväntningar så hoppas det bara blir bättre och bättre.

Har inte kunnat plugga så mycket idag då Alex gärna vill vara nära och gosa. Han somnade och sov nog ca 1-2 timmar men ville ju såklart inte ligga själv i sitt nest så då blev jag sittandes där med honom. Jag har fått sitta på kvällen både igår och idag och jag tror ändå jag börjar bli klar. Sitter just nu med en mugg varm choklad och skriver över allt på datorn, skriver för hand först nämligen. Uppgiften ska vara inne senast söndag men vi får nytt tema varje torsdag med nya uppgifter så vill ju helst vara klar till torsdagen.
Har jag tid över och är flitig så kan jag jobba in lite uppgifter med. Vi har en studieplan i kursen med alla uppgifter så det är egentligen bara att fortsätta när jag är klar. Hoppas kunna göra det någon gång så man kanske har det gjort ifall det skulle bli strul hemma någon gång, typ sjuka barn eller så.

Ikväll har vi haft en kille här som har pratat om hemlarm. Min moster skaffade det och har då uppgett lite namn på folk som kan vara intresserade, bland annat oss då. Jag har varit lite kluven med det hela men vi valde att skaffa det. Vi har någon vecka på oss ifall vi skulle ångra oss så det är ju bra.

Nu ska jag skriva klart! Hoppas jag har fattat uppgiften rätt, blir lite jobbigt och tråkigt annars. Skriver från datan så har inga nya bilder att lägga upp tyvärr.

xoxo linda
#1 - syrran

Läser gärna igenom uppgiften också! Saknar den kursen lite ;)