Sen kväll

Har varit hos Js pappa ikväll och ätit mat. Åkte hem runt halv 9 för dom små blev trötta. Har efter det ätit, fixat tvätt och skrivit dagbok. Minns jag rätt har jag skrivit i 12 år, sen 2006. Ibland mer och ibland mindre. Sen barnen kom har det blivit betydligt mindre, förr kunde jag skriva varje kväll. Nu hade jag inte skrivit sen 6 januari och det har hänt en del sen dess, olika sjukdomsbesked i släkten, en operation som blev inställd på plats med otydliga resultat och en vän som haft det väldigt jobbigt, samt att vi ikväll fick besked om en som blivit väldigt mycket sämre i Js släkt. Mycket tråkigt som har hänt men som jag gärna skriver om för att ha som minne. Har ju hänt en del kul med som t.ex. mina prestationer i skolan och att Alex tog några steg förra veckan och går förhoppningsvis snart, han ska bara våga. 

Hade tänkt plugga men kände att jag behövde göra detta, suttit över 1 timme tror jag. Ska bli skönt med sommarlov även om jag fortfarande gillar att plugga, känns ju även extra bra när det ger bra resultat. 
Nu ska jag sova, ser nästan i kors. Ska fixa hemma imon och sen åker jag och barnen till min mormor och hälsar på, ungefär standard varje lördag. Hade behövt åka till tippen för att tömma släpet för pappa vill bli av med studsmattan hemma och vi kunde ta den, men har inte kunnat flytta den. Så får se om vi kan imon eller om vi väntar lite till.

xoxo linda