Min IBS

Jag har ju fått diagnosen IBS och jag tycker jag har fått en inte så allvarlig form, många är beroende av att det måste finnas en toalett tillgänglig var dom än är till exempel och sånt slipper jag. 
Det jag däremot har problem med, förutom smärtan i magen är min uppsvälldhet. Jag är vanligtvis ganska platt trots 2 täta barn. Men sen eftet en kväll med lite gott, som typ ikväll med ostbågar, chips, choklad och läsk så ser jag inte längre så platt ut. Snarare gravid.

Jag hade tyckt att det var super mysigt OM jag hade varit gravid. Nu är jag inte det och ser därför bara negativt på det, jag får ont och kan inte ha mina vanliga kläder. Och jag är ibland "rädd" att folk ska tro man är gravid. 

Jocke vill inte ha fler barn, han har trots allt 4 stycken nu. Men jag väljer att se vad framtiden har för oss, men då pratar vi år framöver, kanske 7-10 även om det blir att börja om. Vi får se helt enkelt. Men bara så vi är på det klara med den biten. 

Fördelen är ju att jag är hemma och inte behöver gömma det för någon eller i några kläder. Men ont gör det ändå. Däremot så tycker jag att jag ska få unna mig ibland om det så straffar mig. Har däremot märkt att den största boven för mig var vanlig mjölk, sen jag slutade med den och typ slutade äta pasta så hände mycket. Dricker laktosfritt nu istället. 

xoxo linda