Kvällsplugg

Sitter instängd i sovrummet och pluggat medan jag har igång Harry Potter 5. Vi har "sjukstuga" här hemma och har varit så sen i söndags. Det är något som inte stämmer med Ellie men ingen vet riktigt vad det är, är det inte bättre på fredag skulle vi ringa 1177 för en ny bedömning. Hoppas hon blir bra snart ♡ Jocke har varit hemma måndag och tisdag så då har jag passat på att plugga, i måndags sov E nästan hela dagen och Alex har gjort det båda dagarna. Värmen tar hårt även om jag tycker att dom dricket bra. Men det har varit bra för mig att kunna plugga lite för jag vet inte hur dom sista veckorna innan sommarlovet ser ut. 
I måndags va jag på mitt förra jobb och praktikplats för att prata sommaren. Jag kan inte gå på ett schema eftersom barnen inte har dagis, men jag har sagt att jag kan lägga mig tillgänglig för jobb så kan dom boka in mig när det behövs och i så fall är det kvällar. Jag kommer då lägga mig tillgänglig alla dagar J slutar 15 och då börjar jag 17. På torsdag nästa vecka ska jag till bemanningen  (tror jag dom kallar sig) för att skriva avtal sen är det bara att börja boka! 

På fredag ringer en läkare mig. Jag kom över en artikel igår om högt kolesteolvärde, att många kan ha det utan att veta och att det kan vara ärftligt. Jag har hjärtkärlsjukdomar på båda hållen i släkten och pappa var bara 50 år när han fick sin hjärtinfarkt. Jag kände att det var något jag ville kolla upp för det kan gå att förebygga. Så på fredag ringer en läkare upp mig för att se om han tycker att jag ska kolla mig. Tror det bara är ett blodprov så det kan ju inte va så svårt egentligen. Ska även kolla om dom i så fall vill boka in My med. 

xoxo linda