Hemma

Pappa är äntligen hemma igen efter 1 vecka i Lund och totalt 2 veckor i rad på sjukhus. Annars har han mest varit inlagd sen 26/10. Hemma lite men totalt 1 vecka kanske. Har tyvärr inte kunnat hälsa på för jag har jobbat 11:45-21 igår och idag, plus skola i måndags. Men imon blir det äntligen av, skulle gjort det oavsett var han var tänkte jag. Hoppas allt är bra nu ❤

I måndags var jag på Netto lite och handlade åt mig och pappa. Jag hade sett blommor i reklamen så köpte det för att prova, har aldrig haft dessa så vet inte ens om jag gjort rätt ellee hur mycket dom ska vattnas. 
Inte det bästa collaget men lyckades inte ändra. Uppe är hyacinter i fyra olika färger; rosa, lila, vit och blå. Tycker såna luktar så gott så längtar till dom slagit ut lite. Och så blev det två julstjärnor. Så mycket jul med dessa blommot tycker jag. Till helgen tänkte vi börja med julpynt och liknande, blir nog inte jättebra för detta är första julen i huset som vi kan pynta. Förra julen hade vi precis flyttat in så det blev bara 2 stjärnor. Därför vet vi inte vad vi har, var det ska va eller vad vi behöver. Alex kommer riva granen så mamma sa att vi kunde ha den ute och hon hade utelampor vi kunde låna. Kommer bli så mysigt. Hoppas inget dåligt händer, en släkting ska högst troligt opereras senast dagen innan jul så är nervös inför det. Men annars kommer detta bli toppen. 

Minns inte om jag sagt det men jag har fått ett vikariat med start i januari fram till sista augusti. Tjänsten låg på 83% men jag ville helst ha 75% men max 80% om det inte gick att lösa. Men det löste sig så jag kommer jobba 74.4%, känns toppen. Kommer ta ett tag att komma in i det men jag lär mig, är där nu och jobbar alla mina pass så det ska gå. 

xoxo linda