Dagarna går

Förra veckan påbörjade jag min 5 veckor långa praktik på PIVA, det är den akutpsykiatriska akutavdelningen. Kliver upp 5 och lägger mig runt 20, det är mina dagar så hinner inte med mycket mer. Förra veckan hade jag 5 pass men nu har jag bara 4 i veckan för det är långa dagar. Det är intressant för det är något som jag inte vet så mycket om, psykiska sjukdomar alltså. Men ungefär lika många som hamnar där som är psykiskt sjuka, lika många är det missbrukare. Inget jag visste om heller. 

Idag hade gympan premiär så jag och Ellie åkte dit och nu var det många man kände där. Hon krockade med ett annar barn och slog i huvudet men annars hade hon kul. 

Imon ska jag äntligen skriva in mig som blodgivare. Detta är min 6e tid tror jag för vi har fått boka om av olika anledningar, men nu så! På fredag är det kalas för en kusin och sen jobbar jag natten mellan lördag och söndag. 

xoxo linda