Busunge

Minns som vanligt inte vad och när jag skrev senast. Något jag gjort under 13 (?) års tid är att skriva dagbok. Tyvärr skriver jag inte så ofta som jag borde vilket blev tydligt ikväll, skrev senast i slutet på november och det har ju hänt maaaaaassor sen dess men pappa, min morbror, min examen, jul, nyår och allt där emellan. Så har suttit över 1 timme och skrev 10 sidor. Då har man ju glömt så mycket som hänt med, nästan 2 månader. Måste bli bättre och skriva oftare. 

Idag är det sjukstuga som gäller. Kände mig krasslig i torsdags för min hals retades och sen vaknade jag igår med ont i halsen, hes och täppt. Även barnen hade hostat lite och Alex lät så hes när han hostade i sömnen. Kände mig sämre framåt kvällen. Vaknade inatt och mådde skit! En förkylning sätter sig alltid i munnen på mig, ont i hela käkarna och inatt var det extremt. Fick bli Ipren, nässpray och vatten men tog ändå 1 timme innan jag somnade. Hade även huvudvärk. Och idag har jag varit helt sänkt och sämre än igår. Alex hade feber när han la sig, över 39 grader. Snoriga alla 3. Skulle hälsat på pappa idag mem blir inget med det, han är redan tillräckligt dålig. 

Alex vaccinerade förra veckan så febern kan bero på det också. Men igår när han kom hem var han busig och glad. Hade satt en sittdel ovanpå den andra och plötsligt satt han där.

Älskade bus. Dom gick tillbaka till dagis förra veckan så är inte konstigt vi är förkylda. Hoppas det släpper imon för jag jobbar måndag-torsdag. 
Han har varit mysig idag för han har varit lite hängig så då vill han sitta i knät och gosa. Bonuspojken är här i helgen så träffar knappt Ellie då, som hon älskar sin storebror ♡ 

Ingen ordning i inlägget. Ska sova nu, har kramp i handen efter dagbokandet. Vill att pappa ska få bli frisk och må bra, det kommer bara ny skit så fort något annat försvinner. Att ha en förälder som bott på sjukhus i snart 3 månader är hemskt, tror inte ni kan föreställa er.

xoxo linda