Dag 05 – Vad är kärlek?

Det är en rätt svår fråga egentligen, alla ser ju olika på det och känner helt klart olika. Men om jag ska försöka förklara vad kärlek är för mig så hoppas jag att ni fattar i alla fall lite.

Kärlek för mig är när man bara tänker på en viss person hela tiden. Känner man inte varandra från början så hoppas man hela tiden på att killen ska skriva något, eller bara kolla. Man får en speciellt känsla i kroppen så inte går att beskriva, men den är bra på ett sätt och lite pirrig typ. Man blir nervös i personens närhet och om man hör någon säga killens namn så sitter man på helspänn och verkligen försöker höra vad som sägs.

Ibland är kan det vara svårt att veta om man är kär i personen, eller om man är kär i kärleken. Det kan vara att man bara saknar närheten och tror att man gillar personen. Det tror jag faktiskt att jag kallar för olycklig kärlek.
Men olycklig kärlek kan också vara att man inte får sina känslor besvarade eller om personen kanske är otrogen eller liknade.

Men jag kan skillja på dom känslorna, jag vet vilka känslor som betyder vad eller vad man ska säga. Men även om jag vet så är det svårt att förstå. Men det kommer till sist det med.

Jag tycker det är svårt att säga vad kärlek är, men detta var ett försök i alla fall.



xoxo linda