Dag 08 – Ett ögonblick

Det är svårt att skriva om ett ögonblick, dels för att jag inte fattar vad som menas med det. Men jag får chansa helt enkelt.

Kanske kan ta första dagen på min nya högstadieskola, fast det blir mer som en återblick... Skit samma, jag gör så ändå.
Det var 21 eller 22 augusti (tror jag) 2007. Jag, min syster och två kompisar skulle gå i samma klass men på en ny skola. Om man ska ta ett ögonblick som jag minns mest så är det min plats. Så jag kan ju förklara min plats, för det är ju ett ögonblick för mig, typ?

Alla hade bänka och man satt två och två i tre rader. Jag satt längst fram i mitten raden. Min plats var den till vänster och jämte mig hade jag Amira (kompis).
Tyckte inte om att dom satte oss längst fram för vi var ju nyast och hade inte träffat någon av dom andra. Det var nya människor från Hjortsberga men dom hade träffats innan sommarlovet och sånt så dom kände varandra. Man kändes utstirrad på något sätt...

xoxo linda